Kā vēsta dati, uz Rīgas tiltiem pār Daugavu, dzelzceļa loka pārvadiem un Skolas/Lāčplēša ielu krustojumā kopumā darba dienā stundas laikā no 8 līdz 9 fiksēts 1551 velosipēdists, no kuriem 35% bijušas sievietes, bet 65% - vīriešu kārtas pārstāvji. 66% no visiem riteņbraucējiem braukuši virzienā uz centru, 34% pārvietojušies no centra.
Te būtiski akcentēt, ka šie dati ir tikai par konkrētās vietās stundas laikā piefiksētiem riteņbraucējiem - kopīgais uz darbu vai mācībām braucošo skaits noteikti ir lielāks, taču pārvietošanās laika un maršrutu dažādības dēļ to nav iespējams fiksēt. Kā jau minēts, šo datu apkopošanas mērķis ir fiksēt izmaiņas satiksmē.
Ik pēc astoņām sekundēm
Vairāku gadu garumā vissistemātiskākie dati apkopoti par tiem, kas ar divriteni šķērso Vanšu tiltu, kur tradicionāli stundas laikā tiek piefiksēts vislielākais braucēju skaits. Salīdzinot 2014. un 2008. gada datus, redzams, ka velobraucēju skaits šajā vietā pieckāršojies. Pirmajā skaitīšanā uz Vanšu tilta no rīta vidēji braukuši 1,52 braucēji minūtē, turpretī šī gada maija rezultāti liecina, ka riteņbraucēju skaits sasniedzis 7,58 braucējus minūtē. Tas nozīmē, ka ik pēc astoņām sekundēm pāri tiltam brauc kāds riteņbraucējs. No rīta pārsvarā centra virzienā.
Cita starpā dati par velosatiksmes intensitāti pār Vanšu tiltu izmantojami, plānojot transporta un cilvēku kustības izkārtojumu nākotnē - ir acīmredzams, ka jautājums par atsevišķas velojoslas izveidi uz brauktuves kļūst aizvien aktuālāks.
Vairāk brauc pa brauktuvi
Kā liecina novērojumi uz Vanšu tilta, ar katru gadu pieaug to riteņbraucēju skaits, kas brauc nevis pa ietvi, kas nodēvēta par veloceliņu, bet pa brauktuvi. Uzskaites laikā no visiem riteņbraucējiem 5% pārvietojās pa brauktuvi, bet vairums - 95% - pa ietvi. Izteikta tendence - ar retiem izņēmumiem pa ielu braucošie ir tikai vīrieši. Iespējams, tāpēc, ka automašīnām atļautais kustības ātrums pāri tiltam Pārdaugavas virzienā ir paaugstināts līdz 70 km/h.
Citur mazāka intensitāte
Ja vislielākais velosipēdistu skaits stundas laikā konstatēts uz Vanšu tilta, tad vismazākais - uz Zemitānu tilta, kas skaidrojams ar maršruta izvēles alternatīvām. Savukārt viena no vietām, kur regulāri bijis vismazākais riteņbraucēju skaits, ir Dienvidu tilts, taču šogad var secināt, ka velosipēdisti sāk iecienīt arī šo tiltu. Salīdzinot ar 2012. gada statistikas datiem, velobraucēju skaits uz Dienvidu tilta pār Daugavu pieaudzis par 44%.
Vairāk bērnu sēdeklīšu
Pēdējos pāris gados novērots, ka pieaug to riteņbraucēju skaits, kur braucamie aprīkoti ar speciālo sēdeklīti bērnu pārvadāšanai. Uzskaite rāda, ka katram piecdesmit septītajam velosipēdistam pie divriteņa bijis piestiprināts bērnu sēdeklītis. Iepriekšējos gados tādu nebija vispār. Turklāt 78% no visiem bērnu sēdekļu īpašniekiem bijuši vīrieši, kas ir vēl viens apliecinājums tam, ka tie uz ielām jūtas drošāki.
Pie topošām velojoslām
Šogad pirmo reizi riteņbraucēju skaitīšana norisinājās arī ielās, kur jau šogad iecerēts marķēt velojoslas. Dati būs izmantojami nākamajos gados, lai vērtētu, cik lielā mērā velosatiksmi ietekmē šāda veida veloinfrastruktūras izveide. Ja būs pozitīvi dati, riteņbraucēju nevalstiskajai organizācijai būs lielākas iespējas argumentēt velojoslu tīkla tālāku izveidi.
Ar velo uz skolu
Pēc Latvijas Riteņbraucēju apvienības lūguma šogad riteņbraucēju skaitīšanā aktīvi iesaistījās arī pie Rīgas skolām dežurējošie Pašvaldības policijas darbinieki, 16. maijā saskaitot divriteņus pie izglītības iestādēm. Rezultāti paredzēti ne tikai, lai gūtu priekšstatu par riteņbraucēju skaitu skolās, bet arī lai turpmāk organizētu drošas velobraukšanas kampaņas, kā arī veicinātu plašāku Ceļu satiksmes noteikumu apmācību mācību iestādēs.
Pie 127 Rīgas pašvaldības izglītības iestādēm policisti kopumā fiksējuši 502 velosipēdus. Tas ir liels skaits, ņemot vērā, ka vēl pirms dažiem gadiem gandrīz neviens nebrauca ar riteni uz skolu un arī pētījuma dienā pie 16% skolu netika novērots neviens velosipēds, bet pie 14% mācību iestāžu vai nu nebija izveidotas novietnes, vai arī iestāde bija slēgta remontam. Toties daudzas skolas ir riteņbraucēju īpaši iecienītas, tajā skaitā Rīgas Teikas vidusskola, pie kuras bija 37 velosipēdi, Rīgas Angļu ģimnāzija (23), Āgenskalna Valsts ģimnāzija (22 divriteņi un seši skūteri), Rīgas Hanzas vidusskola (19). Pie riteņbraucēju iecienītākajām skolām ir izveidotas plašas velonovietnes, un, kā liecina Latvijas Riteņbraucēju apvienības ziemā veiktais pētījums, šīs mācību iestādes arī lielāku uzmanību velta ceļu satiksmes noteikumu apguvei.