«Cilvēki vairāk izkustas ārpus pilsētām, dodas atpūsties. Atvaļinājumu laiks rada bezrūpības sajūtu, kad aizmirstas piesprādzēties, ievērot atļauto ātrumu, uzmanība tiek sadalīta. Siltajā sezonā arī velosipēdistu un mopēdistu ir vairāk, arī viņi pamaina satiksmes kustības ierasto procesu,» skaidro J. Teteris. Viņaprāt, tie ir galvenokārt emocionāli faktori, nevis zināšanu trūkums, jo mēs visi jau zinām, ka alkohola reibumā pie stūres sēsties nedrīkst, ka atļauto ātrumu pārsniegt nedrīkst, ka jāpiesprādzējas, braucot ar auto, tomēr šos pārkāpumus pilnībā izskaust neizdodas. Turklāt velosipēdistu ielās un uz ceļiem kļūst aizvien vairāk, kas, protams, ir labi, jo liecina - cilvēkiem ir svarīgs zaļais dzīvesveids un aktīvā atpūta, taču infrastruktūra tikai pamazām pielāgojas intensīvajai veloplūsmai, nodrošinot veloceliņus un citus drošai braukšanai nepieciešamos aspektus.
«CSDD sadarbībā ar partneriem vairākas reizes gadā rīko informatīvas kampaņas iedzīvotājiem atbilstoši konkrētās sezonas aktualitātei. Pavasarī runājām par drošiem apstākļiem uz ceļa mazaizsargātākajiem satiksmes dalībniekiem, vasarā ap Jāņiem nemainīgi aktuāla vairāku gadu garumā ir atgādināšana nesēsties pie stūres dzērumā, bet rudenī uzsveram nepieciešamību lietot atstarotājus. Arī atgādināšana par drošības jostu lietošanu ir aktuāla,» stāsta CSDD pārstāvis un uzsver - satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits drošības jostu nelietošanas dēļ ir liels. Saskaņā ar statistiku citās Eiropas valstīs vidēji 95% automašīnas priekšējos sēdekļos sēdošo un 80% aizmugurē vienmēr piesprādzējas, savukārt Latvijā priekšā sēdošie piesprādzējas 80% gadījumu, bet aizmugurē - tikai 60%.
Juris Teteris norāda, ka pēc informatīvajām kampaņām ir vērojami uzlabojumi un cilvēki atbildīgāk izturas pret drošību, taču ilgākā laika posmā pēc kampaņas novērota tendence atgriezties sliktākiem rezultātiem, jo tad, ja cilvēkam ievērot noteikumus un būt atbildīgam satiksmes dalībniekam nav paradums, ilgtermiņā pārliecināt viņu ir sarežģīti. Arī stingrāka policijas kontrole liek satiksmes noteikumus ievērot sistemātiskāk, taču CSDD speciālists uzskata - droša satiksme ir katra tās dalībnieka atbildība un to nodrošināt arī vajadzētu būt katra pienākumam.