Laika ziņas
Šodien
Apmācies
Rīgā +2 °C
Apmācies
Pirmdiena, 11. novembris
Rainers, Nellija, Ojārs

Audiotehnika - arī konferencēm

Šaurs tirgus ar ierobežotu pirktspēju un samērā augstu konkurenci to uzņēmumu vidū, kas nodarbojas ar audiotehnikas nomu, tirdzniecību, kā arī ar instalācijas projektiem, apkalpošanu un montāžu, tā Latvijas profesionālās audiotehnikas biznesu raksturo Dienas aptaujātie šīs jomas pārstāvji.

Iespēja interpretācijai

Viens no lielākajiem profesionālās apskaņošanas tehnikas tirdzniecības un instalācijas projektu uzņēmumiem Latvijā ir SIA Audio AE. Uzņēmums pastāv kopš 1990. gada un piedalījies tādu objektu kā Arēna Rīga, Latvijas Nacionālais teātris, Dailes teātris un Rīgas Krievu teātris, kino Rīga un citu objektu apskaņošanas risinājumu izstrādē.

Uzņēmuma klāstā līdztekus pārdošanai dominē dažādu audio, video un kino sistēmu projektēšana, instalēšana, regulēšana un citi tamlīdzīgi pakalpojumi. Klienti esot visdažādākie - no privātmājas vai pat dzīvokļa īpašnieka līdz koncertzālei, teātrim, lielveikalam, baznīcai, kinoteātrim, sporta stadionam un tamlīdzīgi, Dienai skaidro SIA Audio AE vadītājs Aivars Jermičuks. Taujāts par šī biznesa specifiku, viņš atbild, ka maz kas to atšķir no tradicionālā vājstrāvas tīklu un sistēmu projektēšanas un būvniecības biznesa - vien esot mazliet lielāka iespēja subjektīvai rezultāta interpretācijai, jo ne visi parametri ir eksakti mērāmi un daudz skanējuma subjektīva vērtējuma iespēju.

Nepieciešams zinošs klients

Profesionālās audiotehnikas joma prasa zināšanas un vēlmi mācīties, sekot līdzi jaunākajām tehnoloģijām, Dienai pauž SIA SGM skaņas un gaismas tehnikas veikala Discomania vadītājs Kaspars Dolgis.

«Jābūt vēlmei ne tikai pārdot pārdošanas pēc, lai audzētu peļņu, bet arī izglītot klientu, lai atrastu labāko risinājumu, rēķinoties ar pieejamajiem budžeta līdzekļiem. Neiedziļinoties klienta vēlmēs, sanāk īstermiņa bizness, jo agri vai vēlu klients sapratīs, ka viņam pārdots tas, kas neatbilst viņa vēlmēm. Līdz ar to nākamajā reizē šis klients izvēlēsies citu pārdevēju, lai tiktu pie vajadzīgā produkta. Te nepieciešams skaidrot, kāpēc tas vai cits produkts maksā konkrēto cenu un kāpēc vērts piemaksāt dažus eiro vairāk par kādu lielāka zīmola produktu un nepirkt lētus atdarinājumus,» tā tirgošanas specifiku raksturo Discomania vadītājs.

Šobrīd, lai ekonomētu naudu, esot vērojama tendence iegādāties gan gaismas, gan skaņas sistēmas no dažādiem Ķīnas interneta veikaliem. Taču rezultātā ietaupījuma nav, jo produkts ir ļoti zemas kvalitātes un bieži neatbilst arī tai tehniskajai specifikācijai, kuru norādījis pārdevējs.

«Mums bieži vien nes remontēt šādu aparatūru, līdz ar to nereti nākas meklēt jaunus risinājumus un konsultēt, lai klients uz tāda paša grābekļa neuzkāptu otru reizi,» stāsta K. Dolgis.

Noma un tirdzniecība

Uz to, ka biznesam ir sezonāls raksturs, vērš uzmanību SIA SLM Solutions pārstāvis Sandris Linkums - līdz ar to uzņēmumam nesezonā jāspēj pārorientēties uz citiem pakalpojumiem un precēm. Tāpat viņš norāda uz kvalificēta darbaspēka lomu - tāda, kas ir kompetents samērā komplicētu risinājumu izveidē, kā arī uz labu piegādātāju nepieciešamību. SIA SLM Solutions pamatbizness ir skaņas, gaismas un multimediju iekārtu uzstādīšanas darbi komercobjektos un privātmājās.

Raksturojot biznesa dinamiku, SIA SGM pārstāvis norāda, ka vasara parasti ir laiks, kad ievērojami pieaug pieprasījums pēc tehnikas nomas. Līdzīgi tas aug arī Ziemassvētku laikā un ap Jauno gadu. Savukārt tirdzniecības sezonas sākums ir rudens. Klusāks periods parasti ir pavasaris, bet atsevišķos gados bijuši arī izņēmumi. Lielu daļu SIA SGM biznesā veido skaņas un gaismas tehnikas instalācijas un projekti.

Par biznesa attīstību kavējošu faktoru K. Dolgis uzskata ne tikai ierobežoto vietējo tirgu, bet arī to, ka nereti lielie ražotāji atsevišķus produktus Latvijā piedāvā vēlāk nekā citās valstīs. Līdz ar to klienti meklē iespējas, kā tikt līdz kārotajam produktam ātrāk, un rezultātā gadās, ka nākas zaudēt dažu labu nepacietīgāku klientu. Savukārt kā biznesu veicinošus faktorus viņš min valsts un pašvaldību iepirkumus un Eiropas Savienības līdzfinansētos projektus. Kā galvenie klienti tiek minēti valsts un pašvaldību iestādes un dažādi pasākumu organizatori.

Nozare ar augstu konkurenci, kurā iespiesties nav viegli, tā profesionālo apskaņošanas sistēmu biznesu raksturo Juris Saldaks, SIA Aija Audio vadītājs. «Sākums esot bijis grūts, jo bijis jāpierāda, ka vispār ko esi spējīgs izdarīt izvēlētajā biznesa nišā,»Dienai stāsta J. Saldaks. Patlaban, kad uzņēmums jau trešo reizi piedalījies starptautiskajā Frankfurtes Musikmesse, tam jau ir stabili kontakti ar vairākiem Rietumeiropas gala produktu ražotājiem, kam uzņēmums piegādā skandu korpusus un akustisko sienu un griestu paneļus. Pašlaik tas arī ir uzņēmuma pamatbizness.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

Salivans: Baidens ar Trampu runās par atbalstu Ukrainai

ASV prezidents Džo Baidens, trešdien Baltajā namā tiekoties ar prezidenta vēlēšanu uzvarētāju Donaldu Trampu, kā sagaidāms, mudinās Trampu turpināt atbalstu Ukrainai, telekanālam CBS sacīja prezide...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?