Visbiežākie valdības lēmumi ir par turpmākajiem soļiem. Ir puslīdz skaidrs, ko minētie soļi dos pie karalienes Laimdotas galda sēdošajiem. Miglaināka ir sapratne, ko šie jau apnikušie «turpmākie soļi» dos ārpusē esošiem un kādā virzienā un cik ilgi soļi soļos.
Nupat aizvakar atkal bija jautājums par turpmākajiem soļiem. Taisīs jaunu valsts koncernu, kurā apvienos finanšu institūciju Altum, Latvijas Garantiju aģentūru un Lauku atbalsta dienestu. Jau sācies pasākuma labākais posms - konsultantu piesaiste. Arī Bundžu Jānis dikti cer uz kādu krēmīgu gabalu no lielās konsultantu tortes. Vēl jo vairāk, ka daļa citu, jādomā, dumjāku konsultantu ieteikumu nemudina tautu uz pateicības vēstuļu rakstīšanu. Proti - palūkosim, kas par šo lielisko ieceri pieejams publiskos avotos.
Visas trīs firmas pieder katra savai ministrijai. Katrai no tām savs priekšnieks. Jautājums - kā sadalīsies jaunās kapitāla daļas? Ja trīs gribētāji samet naudiņu, tas ir labi tikai pie veikala astoņos no rīta. Kapitāla daļu lietās skaitlis trīs galīgi neizdevīgs. Grozi, kā gribi, kaut kas paliek pāri. Kuram tad paliks tā zelta akcija? Jautājums var sabremzēties priekšlaikus, jo vēl taču no projekta jādabū labums konsultantiem.
Kādi būs efekti no koncerna uztaisīšanas? Saskaitījums samērā garlaicīgs, bet iztikt bez tā nevarēsim. Tātad - atbalstu plānots sniegt uzņēmējdarbības veicināšanai (biznesa sākšana, konkurētspējas uzlabošana, inovāciju, tehnoloģiju ieviešana), pašnodarbinātības veicināšanai, lauksaimniecības atbalstam un citu jautājumu risināšanai… Kuru no šiem nesniedza vai nevarētu sniegt iepriekšējās kompānijas? Iespējams, atslēga slēpjas vārdos «un citu jautājumu risināšanai». Lai neuzzinātu naidīgu valstu specdienesti.
Kā viens no būtiskiem ieguvumiem minēts, ka būs efektīvāks valsts atbalsta instrumentu riska sadalījums. Liktos, ka risks mazāks, ja naudiņas dažādu bikšu kabatās, bet par to jau nav runas. Šajā gadījumā lielajā, skaistajā sapņu koncernā risks tiešām EFEKTĪVĀKS. Ja bliezīs gaisā, tad visi jutīsim.
Vēl. Protams, ka nu portfelis būšot vienā vietā. Tas patiešām svarīgi. Nevar atstāt portfeli, kur pagadās vai Ministru kabineta ēdnīcā. Biroji tagad arī daudzviet. Īsti efektīva strādāšana un portfeļa glabāšana iespējama tikai zem viena jumta. Viena jauna, skaista, vēlams, apzeltīta jumta. Es ceru, jūs sapratāt…
Konsultants ilgi pētīja avotus, pūloties noskaidrot, kāda ekonomija no tās apvienošanas būs saskaitāma. Neatrada. Acīmredzot, kā raksta augstos Ministru kabineta dokumentos, - projekts šo jomu neskar.
Tomēr Bundžu Jānis gribētu atvēsināt sakarsušus prātus, kas te saskata atkal vienu nepārdomātu vai labi pārdomātu štelli. Mūsu bagātā vēsture jau liecina, ka šie soļi parasti kādā mirklī apstājas.
Pagājušā gada pavasarī tika sperti soļi lielu valsts uzņēmumu kapitāla daļu nodošanai īpašam valsts kapitāla daļu pārvaldības birojam. Pamazām soļi pagaisa miglā.
Savulaik ekonomikas ministrs Pavļuts mudināja spert soļus valsts aģentūru vadības apvienošanā. Un atkal - soļi kādā brīdī nogājuši no taciņas un tālākā gaita mums nav zināma.
PAREIZAIS VIEDOKLIS - arī vienotās finanšu institūcijas stutēšanas soļi vienā brīdī apklusīs. Tā kā šo brīdi nezinām, jāskrien piedāvāt konsultanta pakalpojumus. Nav laika vairāk rakstīt. Uz redzēšanos!