Programmētājiem un viņu bērniem rīkotā pasākuma galvenais mērķis ir ļaut saprast, ko nozīmē programmēšana, kādas iespējas tā paver, kā arī radīt interesi, kas var rezultēties profesijas izvēlē nākotnē. M. Jegorovs atklāj, ka visas aktivitātes jau izmēģinātas sava veida pilotprojektā, ko vērtējuši Accenture Latvia darbinieki un viņu bērni. Uzņēmuma projektu vadītājs Artūrs Lējējs iepazīstināt ar programmēšanu bija atvedis visas trīs savas atvases - meitu un dēlus: «Tā bija kā spēlēšanās ar augstu pievienoto vērtību. Bērni redzēja, ka viņiem sanāk, ka ir rezultāts, un tas viņiem ļoti patika! Pēc pasākuma, mājās uz sava datora apgūstot dažādas gudrības Start (IT) lekciju kursā, vecākais dēls pats izveidoja nelielu programmu, ko varēja lejupielādēt savā mobilajā tālrunī. Viņš bija tik priecīgs un lepns par sevi!» Artūrs uzskata, ka no šādiem mirkļiem bērnībā sākas aizraušanās, un saka, ka priecātos, ja bērni ietu viņa pēdās: «Manos spēkos pagaidām ir dot viņiem iespēju iepazīt dažādas jomas un ļaut saprast, kas visvairāk interesē.»
Arī Artūra darbabiedrs sistēmanalītiķis Guntis Štamers uz pasākumu bija atvedis savus deviņus gadus vecos dvīņus - dēlu un meitu. Viņš novērojis, ka bērni pret datoriem izturas tāpat kā pret jebkuru mantu - vieniem interesē tikai spēlēties, bet citiem - attaisīt vaļā un paskatīties, kas «lācītim vēderā», kāpēc viss strādā tieši tā un ne citādi. «Pēc pasākuma manos bērnos modās šī otrā interese - pati programmēšana, kas nozīmē nevis spēlēt datorspēlīti, bet uztaisīt savu. Ļoti liels ieguvums ir tas, ka bērni tiecas datoru izmantot nevis tukšai izklaidei, bet radošiem veikumiem, piemēram, uzzīmēt un izdrukāt apsveikuma kartīti. Ar datoru jāmāca apieties kā ar darbarīku, nevis tikai kā ar izklaides avotu,» pārliecināts Guntis. Viņš uzskata, ka arī tad, kad paaugsies jaunākā paaudze, programmētāji būs ļoti pieprasīti: «Sakari, datu apstrāde un analīze kļūst par jebkuras tautsaimniecības nozares neatņemamu sastāvdaļu, jo, izmantojot datorprogrammas, vieglāk paveikt teju visus darbus.»
Maksims Jegorovs ceļu uz programmētāja karjeru salīdzina ar vijoles taisīšanu: «Lai to radītu skaistu un vērtīgu, jāiegulda ilgs laiks un liels darbs. Vispirms jāizkopj emocionālā inteliģence - sevis izpratne un pārvaldīšana. Neiztikt bez matemātiskām spējām, likumsakarību meklēšanas ārējā pasaulē, ko jāiemācās izteikt vienkāršiem vārdiem. Vislabāk šos talantus bērnos attīstīt jau sākumskolas laikā, un apmācību procesam jābūt aizraujošam, taču tas nevar pārvērsties arī cirkā. Tāpēc mēs Start (IT) projektā esam radījuši zelta vidusceļu - veselu apmācību vidi ar 14 nodarbībām, ko veido videofilmas, uzdevumi, spēles, pārbaudes darbi. Pasākumā iemācām bāzes lietas, parādām programmu, lai bērni trenēšanos var turpināt mājās. Jo prāts ir nākotnes galvenais instru-ments!»