Eksperti gan nav tik optimistiski. Turklāt elektromobiļu parādīšanās Latvijā ir cieši atkarīga no infrastruktūras - patlaban Rīgā nav darbojošos auto lādēšanas punktu. Pirmo šodien atklās Latvenergo, taču pagaidām to var vērtēt tikai kā labas gribas žestu, jo neviena elektromobiļa Latvijā nav, uzsver autoeksperts Normunds Avotiņš.
Latvenergo auto uzlādes stacija tiks atklāta starptautiskā elektromobiļu braucienā CO2 e-race, un pēc tam, kad tā būs kalpojusi pasākuma dalībnieku vajadzībām, no Rīgas centra lādēšanas iekārta tiks pārvietota uz Šmerli, stāsta uzņēmuma pārstāvis Andris Siksnis. Latvenergo patlaban pētot iespēju, kā savu autoparku «atsvaidzināt» ar inovatīviem elektromobiļiem, taču par konkrētiem rezultātiem runāt ir pāragri. Ja ideja materializēsies, Latvenergo varētu kļūt par elektromobiļu kustības pionieri Latvijā. Skaidrojot uzņēmuma interesi, A. Siksnis uzsver: tā saistīta ne tik daudz ar vēlmi ietaupīt uz degvielas rēķina, cik veicināt elektrības patēriņa pieaugumu.
Kā uzskata N. Avotiņš, elektromobiļi Latvijā neparādīsies, kamēr tam nebūs atbalsta no valsts un pašvaldībām. Skandināvijā, kur elektromobilis jau kļuvis par ierastu pārvietošanās līdzekli, tā augstā cena tiek kompensēta ar dažādiem «bonusiem» - bezmaksas ceļiem, autostāvvietām, auto nodokļa atvieglojumiem utt. «Ja šāda atbalsta nav, nekāda attīstība nav jāgaida,» domā N. Avotiņš. Vismaz tuvāko 10 gadu laikā elektromobiļu cena nekļūs daudz zemāka, viņš prognozē. Vienlaikus tas atkarīgs arī no ražošanas apjomiem - jo vairāk pircēju būs gatavi šādus braucamos iegādāties, jo ātrāk samazināsies to gala cena.
Elektromobiļi būtu ļoti labi piemēroti tiem uzņēmumiem, kuru auto maršrutu var precīzi izplānot, jo ar vienu uzlādi elektromobilis var veikt vien 100-160 kilometrus, stāsta uzņēmuma Statoil Latvija pārstāvji.
Šādi auto varētu labi kalpot, piemēram, policijas patruļām Vecrīgā, jo CO2 izmeši nodara ļoti lielu kaitējumu Rīgas arhitektūras mantojumam.