Pēc N.Ušakova dotā uzdevuma darīt visu iespējamo, lai nebūtu jāpalielina braukšanas maksa, RS pārstrādājusi nākamā gada budžeta projektu un trešdien piedāvāja biļetes cenu celt par 25% plānoto 50% vietā. Tāpat kā iepriekš uzņēmums paredz saglabāt esošās atlaides visām pasažieru grupām. Tas attieksies uz aptuveni divām trešdaļām rīdzinieku. RS vēlas, lai arī pie sabiedriskā transporta vadītāja biļete maksātu vairāk - 70 santīmu līdzšinējo 60 santīmu vietā -, saka RS pārstāve Iluta Bērziņa.
«Tas jau bija gaidāms, ka biļešu kāpumu nedaudz samazinās, jo Ušakovs jau nekad neteica, ka tarifu necels, viņš tikai minēja, ka tas nebūs 60 santīmu,» komentē domnieks Olafs Pulks (JL). Viņam šķiet, ka paziņojumi par straujo cenu kāpumu bija N.Ušakova publicitātes kampaņa, kurā viņš kā «labais tētis noper slikto RS un saliek visu pa plauktiņiem».
JL iebilst arī šim RS piedāvājumam un uzskata, ka satiksmei nepieciešamie līdzekļi jāpaņem, piemēram, no Rīgas reklamēšanai atvēlētajiem miljoniem.
Tarifa kāpuma piebremzēšana pārvadātājam prasīs «ievērojamu deficītu» nākamgad. «Uzņemoties zināmu risku, uzņēmums nākamo gadu varētu sākt ar 6,6 miljonu budžeta deficītu,» stāsta I.Bērziņa. Samazināt RS izdevumus vairāk neesot iespējams: «Papildus jau šogad veiktajai optimizācijai rasta iespēja vēl par 5 miljoniem samazināt izdevumus 2010.gadā, izsmeļot visas iespējas.» Budžeta veidošanu apgrūtinājis valsts atteikums dotēt pārvadātāju.
I.Bērziņa min, ka RS gan samazinājusi darbinieku skaitu par vairāk nekā 1000 darbiniekiem, gan algas par vairāk nekā 20%. Vienīgā pozīcija, kurā izdevumi nedaudz pieauguši salīdzinājumā ar 2009.gadu, ir kredītu maksājumi, sasniedzot 18 miljonus.