1) veido nepieciešamu, stabilu bāzi vidējās izglītības pakāpei. Arī šajās skolās ir sākts darbs pie dizaina ievirzes izglītības programmu ieviešanas;
2) nodrošina ne tikai saturīgu, radošu brīvā laika pavadīšanas iespēju, bet arī audzina jaunā cilvēka potenciālu radoši attīstīt šīs valsts ekonomiku, darbojoties jebkurā jomā;
3) dod nozīmīgu ieguldījumu apkārtējās kultūrvides kopšanā;
4) daudzviet ir kultūras centri savos novados, aktīvi piedalās to kultūras dzīves dažādās norisēs, iesaistot radošās aktivitātēs apkārtējo sabiedrību;
5) piedalās ar mūžizglītību un interešu izglītību saistītos projektos;
6) ilgtermiņā ļoti sekmīgi risina nacionālās integrācijas procesu, ieaudzinot toleranci un izpratni pret citām nacionalitātēm un to kultūras vērtībām;
7) nes Latvijas tēlu pasaulē - katru gadu starptautiskajos bērnu mākslas, tāpat kā mūzikas konkursos piedalās un godalgotas vietas gūst simtiem mūsu audzēkņu, viņu darbi tikuši izstādīti ārvalstu vēstniecībās un izstāžu zālēs.
Neskatoties uz smago finansiālo situāciju mūsu skolās, esam gatavi septembrī turpināt darbu. Mūsu sistēma nav sastingusi, bet gan tālākai attīstībai atvērta. Nenoliedzot pārmaiņu iespēju nākotnē un īpaši uzsverot nepieciešamību aptvert daudz lielāku audzēkņu skaitu, kā arī papildināt piedāvājamo programmu spektru, tomēr uzskatām, ka nepieciešams ļoti rūpīgi izsvērt turpmākās attīstības iespējamos modeļus, lai pavirši pieņemtu lēmumu dēļ nezustu gadu gaitā izkoptās kvalitātes un vērtības. Ļoti būtisks faktors ir arī mūsu pedagoģiskais sastāvs. Par skolotājiem mūsu skolā strādā profesionāli mākslinieki, mākslas maģistri, radošas personības. Cilvēkkapitālu pazaudēt var ļoti ātri, atgūt to ir grūti. Kultūrizglītībā ieguldītā nauda ir ilgtermiņa investīcija. Šodien atvēlētais lats nesīs savu atdevi nākotnē. Savukārt dzīšanās pēc tūlītēja materiālā labuma, veicot atkārtotu lineāru budžeta «apcirpšanu», nenovēršami novedīs pie ilgtermiņa nabadzības valstī.
Maija Pīlāga, LMSSA priekšsēdētāja