Viens veids, kā veidot sadarbību, ir augstskolām meklēt kontaktus un atsaucīgas ausis starptautiskā vidē, kā arī pašiem studentiem meklēt studiju iespējas ārzemēs. Otrs veids - nostiprināt starpvalstu attiecības jau politiskā līmenī, Dienai, skaidrojot ASEM sanāksmes nozīmīgumu, norāda izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile. Savukārt sadarbība politiskā līmenī var novest jau pie taustāmiem rezultātiem. Kā piemēru ministre min ārvalstu diplomu atzīšanu, kas iespējama vien tad, ja otras valsts izglītības sistēmu uzskatām par pietiekami kvalitatīvu. Tieši sadarbība politiskā līmenī to nostiprina un vienlaikus dod garantiju studentiem.
Latvijai šādi sadarbības memorandi parakstīti jau ar daudzām valstīm, Japāna līdz šim to skaitā nebija. Noslēdzot līgumu, abas valstis apliecinājušas, ka ir ieinteresētas piesaistīt vairāk Japānas studentu studijām Latvijas augstskolās. Plānots arī veicināt jauniešu apmaiņu un dalību abu valstu organizētās sportiskajās aktivitātes, festivālos un citos pasākumos. Arī pašas sanāksmes galvenās tēmas, par kurām diskutēja delegācijas no 56 Eiropas un Āzijas valstīm, bija izglītības kvalitāte un «saprātīga mobilitāte».
Dienai M. Seile gan atzīst, ka politiskā līmenī par konkrētiem darbiem netiek runāts, tomēr skaidrs ir uzsvars uz vēlmi redzēt noteiktus rezultātus - piemēram, jau minētā savstarpējā diplomu atzīšana, stipendijas, jauniešu bezdarba problēmu risinājumi. Parakstītie memorandi gan vēl nenozīmē konkrētus darbus - līgumā minēts, ka tas ministrijām nerada nekādas tiesības vai pienākumus.
Konkrētāks sadarbības piedāvājums gan nācis, piemēram, no Ķīnas, ar kuru Latvijai atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas sadarbības līgums bija noslēgts jau pirms kāda laika. M. Seilei pirms mēneša bijusi iespēja viesoties ASEM rektoru konferencē Ķīnā, kur viena no Ķīnas lielākajām augstskolām izrādīja interesi pastiprināt sadarbību ar Latviju, tāpēc šajās dienās universitātes prorektors jau ir te, lai piedāvātu Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes studentiem saņemt stipendijas, studējot Ķīnā.
Sanāksmes noslēgumā noteiktas nākamā darba posma prioritātes. Šos secinājumus Latvija nodos Korejas Republikai - 6. ASEM izglītības ministru sanāksmes rīkotājai 2017. gadā.