Pētījumā šīgada aprīlī tika aptaujāts vairāk nekā 2600 darba ņēmēju un 119 darba devēju, tāpat tika intervēti personāla atlases vadītāji, bet stila ekspertes novēroja kandidātus, kas ieradās uz darba intervijām. Vairākums jeb 97% aptaujāto darba devēju uzskata, ka kandidātu ārējais izskats var ietekmēt darba intervijas rezultātu, bet mazliet vairāk nekā puse no viņiem atzīst, ka šāda ietekme var izpausties reizēm - atkarībā no uzņēmuma un amata, uz ko cilvēks pretendē. Tikai 3% darba devēju uzskata, ka pretendenta izskats neietekmē intervijas rezultātu, jo noteicošā tomēr ir atbilstoša pieredze un zināšanas.
CV-Online Latvia biznesa attīstības vadītājs Aivis Brodiņš norāda, ka veiksmīga priekšstata un pirmā iespaida radīšana ir viens no būtiskākajiem faktoriem, lai iegūtu darbu. Turklāt pirmo iespaidu rada ne vien CV un pieteikuma vēstule, bet arī tas, kādā izskatā cilvēks ierodas uz darba interviju - kāds ir viņa apģērbs, manieres, runas veids un neverbālā komunikācija.
Gan darba ņēmēji, gan darba devēji aptaujā atzina, ka kandidātam, dodoties uz darba interviju, ir svarīgi, lai būtu tīri mati un sakārtota frizūra, kopti nagi un manikīrs, taču tikpat nozīmīgs ir arī atbilstošs apģērbs un apavi.
Stila ekspertu novērojumi darba intervijās gan liecina, ka reālā aina maziet atšķiras. «Novērojot kopējo kandidātu izskatu, nākot uz darba interviju, diemžēl jāsecina, ka tas nav pārdomāts un darba intervijai atbilstošs,» atzīst S. Sarkane, piebilstot, ka izņēmums ir atsevišķi kandidāti, kas pretendē uz vadošiem amatiem. «Darba intervija ir lietišķs pasākums, tāpēc visdrošākais ģērbšanās stils ir klasiskais. Pēc maniem novērojumiem pētījuma ietvaros - vīrieši labāk nekā sievietes izprot, kas ir klasiskais stils, un atbilstošāk ģērbjas šāda veida pasākumam,» saka arī A. Bukovecka.
Ekspertes ieteic pirms darba intervijas painteresēties par konkrētā uzņēmuma kultūru un oficiāli vai neoficiāli pieņemto ģērbšanās stilu. Lai gan, kā rāda aptauja, korporatīvais ģērbšanās stils ir tikai 30% uzņēmumu un vēl 2% tādu plāno ieviest, ikvienā kompānijā tomēr pastāv sava korporatīvā kultūra, pēc kuras var vadīties arī darba meklētāji, cerot uz darba vietu šajā uzņēmumā.