Laika ziņas
Šodien
Viegls lietus
Rīgā +6 °C
Viegls lietus
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Multivan: atjaunots

Volkswagen Transporter un tā atvasinājumi Caravelle un Multivan vienā mierā varētu pretendēt uz vietu topā: «Desmit lietas, kas latviešiem atgādina neatkarību.» Apbružāti Volkswagen busi neskaitāmiem ļaudīm palīdzēja sākt sulu un Rasputina šņabja tirgošanas biznesu, un tie paši busi ar logiem, trūcīgu iekšējo apdari un cietiem krēsliem izvizinājuši letiņus tūkstošiem kilometru un tālēs zilajās - slēpot, līdz pasaules malai Portugālē vai vismaz autokrosam Čehijā un IKEA veikalam Polijā. Bez VW Multivan mēs nebūtu tur, kur esam, lai kā arī tas viss tagad izskatās.

Oktoberfestam

Vācieši VW minivenu (jo mikroautobusa nosaukums piekrīt daudz lielākajam Crafter) godā jau kopš 1947.gada, un tas nemainīgi ir tirgus līderis. Bez citām kvalitātēm tam piemīt piederība nenoteiktai klasei, jo pēc izmēriem un koncepcijas tas tikpat labi ir arī mikroautobuss, ko neviens nekad neteiktu, piemēram, par Renault Espace. Lai vai kā, neviens konkurents nevar lepoties ar četriem apakšmodeļiem - bez trim minētajiem ir vēl namiņš uz riteņiem un atvāžamu telti jumtā California. 460 «bāzes variantos» atrodas vieta gan krīta baltam Transporter ar kravas kasti, kurā jautri dunckājas piena kannas un 200 l mucas, līdz ādām, galdiņiem un faksiem piebāztam VW Business par VW Phateon cenu. Kopš 50.gadiem automobiļa paaudzes tiek apzīmētas ar burtu «T». 2003.gadā iznākušais T5, ko ražo galvenokārt Hannoverē un mazliet arī Poznaņā (to ar kasti un kannām), sagrāba visas iespējamās godalgas, taču neizbēgami tuvojās modernizācijas momentam, kas iestājās šajā rudenī.

Tikai ar četriem cilindriem

T5 ir tik visaptveroši izdevies, ka grūti iedomāties, ko tajā varētu uzlabot. Busam nomainīta priekša, kas attāli atgādina Golf 6, un līdzīgas izmaiņas skārušas arī vadītāja vietu. Stūre un baltie «pulksteņi» arī atgādina par golfu. Kā īpašs jauninājums tiek minēta mazā navigācijas sistēma un priekšāteicējs infodisplejā, kas rekomendē ātrumu pārslēgšanas brīžus. Vāciešiem tas varbūt ir interesanti, bet mums... kurš Multivan pilots nav nokļuvis tur, kur viņam jānokļūst (kaut ne pa īsāko ceļu), un kas tas par busa vadītāju, kurš nemāk noteikt īsto pārslēgšanās brīdi pēc motora skaņas?! Jaunajā Multivan ar to varētu rasties nelielas grūtības, jo daļa dīzeļu tagad ir ar common-rail barošanu un tātad klusāki. Dzinēju gamma ir vienkāršota līdz pēdējai iespējai - uzticamajam piecu cilindru TDI varam pamāt ar baltu lakatiņu un skumīgi nošņaukāties par to, ka arī benzīna Multivan V6 ar helikoptera degvielas patēriņu pieder pagātnei. Multivan: reloaded instalēti tikai četru cilindru motori.

DSG - arī busiem

Visiem dīzeļiem ir vienāds divu litru tilpums, vājākie (1.9 TDI vietā) attīsta 84 un 102 ZS jaudu, jaudīgākie - 140 un 180, pēdējam tāpēc ir divi turbokompresori. Braucot ar pustukšu auto, arī 102 ZS versija ar piecpakāpju pārnesumkārbu iet, kā nākas, turklāt subjektīvi šķita klusāka par ievērojami dārgāko 140 ZS TDI. Ja buss paredzēts baltajām apkaklītēm vai specvienībām, VW piedāvā 2 l benzīna motoru ar 115 ZS, bet V6 vietā Golf GTI motoru ar 200 ZS. Uz zemu degvielas patēriņu var pretendēt tikai dīzeļi, un pēc testiem Itālijā var teikt, ka šī VW busa spēja palikusi neievainota - braucām gan šā, gan tā, bet vairāk par 7,5 litriem Multivan neēd. Pilnīgs jaunums lielo MPV klasē ir septiņu ātrumu DSG divsajūgu pārnesumkārba, ko piedāvā diviem jaudīgākajiem dīzeļiem, topa dzinējam pat kombinācijā ar 4x4 piedziņu. Pat Euro 5 atgāzu žņaugos VW nav atteicies no 4MOTION versijām. Līdz galam «uzskrūvēts» Multivan tik un tā esot par gandrīz diviem litriem ekonomiskāks nekā vecais 174 ZS variants ar sešu pārnesumu «automātu» - vidēji 7,8 l/100km, tiesa, cena arī sākas krietni virs 40 000 eiro.

Pamatvērtības paliek

Ekspluatācijas izmaksas T5 saimei ir ļoti svarīgas, tāpēc VW centies kaut mazdrusciņ, tomēr paieties pircējam pretī. Piemēram, zobsiksnas maiņas intervāls palielināts no 125 000 līdz 210 000 km. Tas ir viens no dārgākajiem tehniskās apkopes punktiem, tāpēc paldies arī par to. Ieskatoties atjaunotā T5 katalogā, atradīsiet visu iespējamo, sākot ar pēdējās paaudzes ESP un beidzot ar līkumu gaismām, taču pamatvērtības palikušas iepriekšējās - vieglā auto izmanīgums, parocīga vadība, normāli brauciena apstākļi pat Caravelle pasažieru versijā ar finiera sienām un - pats galvenais - kapitāla atlikusī vērtība. Pārraides beigas.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Cenas eiro

VW Transporter 2.0 TDI 85 ZS* 22 090

VW Caravelle 2.0 TDI 102 ZS 28 570

VW Caravelle 2.0 TDI DSG 33 530

*šasija

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?