Iecerēts, ka uzņēmumam iegūstamais maksimālais finansējums varētu būt ap 700 tūkstošiem latu vienam projektam.
«Naudu, kas būs palikusi pāri dažādās programmās šī gada beigās, mēs mēģināsim salikt kopā un izsludināt 3. augstas pievienotās vērtības investīciju konkursu, bet uz mazākiem projektiem. Agrāk bija trīs miljoni, mēs tagad gribētu ļaut pieteikties uz daudz mazāku summu, kas paredzēta cita tipa uzņēmumiem,» sacīja D. Pavļuts. Iepriekšējā konkursa kārtā uzņēmumi varēja pieteikties līdzfinansējumam apmērā līdz trim miljoniem latu. Savukārt 3. kārtā šī summa varētu būt 700 tūkstoši latu, tādējādi projektiem būs īsāks īstenošanas laiks un varēs atbalstīt lielāku to skaitu, informē Ekonomikas ministrijas (EM) pārstāve Evita Urpena.
Nākamajā programmas kārtā varētu būt izmaiņas arī kritērijos. Šis aspekts prasa papildu laiku, jo jaunie kritēriji jāsaskaņo ar Eiropas Komisiju, un EM prognozē, ka programma varētu startēt šā gada beigās vai nākamā gada sākumā. «Viena lieta, ko mēs kritērijos noteikti izmanīsim, - pēdējā sēdē pirms valdības maiņas tika apstiprināti iepriekšējās kārtas kritēriji, kur, piemēram, ostas tika ietvertas. Es neizpratu, kāpēc tas bija jādara,» norādīja D. Pavļuts.
Diena jau rakstīja, ka Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) 2. konkursa kārtā tika atbalstīti 17 uzņēmumu projekti kopumā ar teju 33 miljoniem latu investīcijām. Neizmantoti palika 14 miljoni latu, tomēr šī summa varētu vēl sarukt, jo 27 uzņēmumi pārsūdzējuši lēmumus. No tiem pašlaik izvērtēti 18 apstrīdēšanas iesniegumi, un divos gadījumos atcelts lēmums par atteikumu.
EM pagaidām neatklāj to uzņēmumu nosaukumus, kuri investīcijas saņems, jo līgumi vēl nav noslēgti.
Man ir optimistisks skats uz iespējām piesaistīt atbalstu mazajam un vidējam biznesam, saka konsultāciju uzņēmuma North June Communications īpašniece Kristīne Toma un uzsver: «Nesen atradu informāciju par vairākiem Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras piedāvājumiem.» Uzņēmēja stāsta, ka iepriekš uzmanību pievērsusi LIAA piedāvātajām mācību programmām. «Man radies priekšstats, ka uzņēmēji paši neizmanto pieejamās iespējas,» saka K. Toma.