Saeimas komisija uzdevusi līdz septembrim izstrādāt loģiskāku un uzņēmējiem pieņemamāku kārtību, jo pašreiz esošā, kas paredz iekasēt noteiktu naudas summu atkarībā no transportlīdzekļa dzinēja tilpuma, ir nepilnīga. Šobrīd vienādi daudz jāmaksā gan tam, kurš dienesta auto savām vajadzībām izmantojis desmit kilometru, gan tādam, kurš nobraucis tūkstoš kilometru.
Komisijas sēdē izskanēja dažādi ierosinājumi esošās situācijas pilnveidošanai. Nodokļa apmērs varētu būt atkarīgs no privātām vajadzībām nobrauktā attāluma. Savukārt, lai nodokļa administrēšana gan valsts iestādēm, gan uzņēmējiem būtu vienkāršāka, tika atgādināts ierosinājums noteikt nelielu, bet fiksētu nodokļa likmi.
E. Repše pastāstījis, ka dienesta auto nodoklis ir atrisinājis vairākas problēmas un viena no tām ir, ka fiziskas personas vairs neiegādājas automašīnas uz uzņēmuma vārda, lai ietaupītu izdevumus par pievienotās vērtības nodokli, kas attiecīgi samazināja nodokļa iekasēšanu valsts budžetā, ziņo BNS.
Jau ir vēstīts, ka, veidojot šā gada budžetu, dienesta auto nodoklī bija plānots iekasēt teju 40 miljonus latu, bet, pēc pirmā ceturkšņa sliktajiem rādītājiem, tagad gada ieņēmumi tiek prognozēti 4-6 miljonu latu apmērā.