GenExis ir Latvijā izstrādāta datorizēta uzdevumu ģenerēšanas un vērtēšanas sistēma, kurā var izveidot teoriju un uzdevumus ar atrisinājumiem jebkurā mācību priekšmetā. Programma veidota tā, ka no viena pamatuzdevuma var iegūt daudzus variantus - katram skolēnam savu, stāsta L. Baltiņa. Ar GenExis uzdevumus var veidot jebkurš skolotājs, to saturu padarot interesantāku arī ar attēliem, video un audio, turklāt pēc tam ar savu izstrādāto materiālu var dalīties ar citiem. Pati L. Baltiņa tā kļuvusi par savā ziņā «miljonāri» - viņa matemātikā un pamatskolas fizikā izveidojusi jau ap 3000 uzdevumu, kas publicēti portālā Uzdevumi.lv, kur tiek ievietoti Latvijas skolotāju labākie ar GenExis veidotie materiāli, un L. Baltiņas uzdevumi risināti jau vairāk nekā miljonu reižu. Tie tulkoti arī krievu valodā portāla www.yaklass.ru vajadzībām, kas ir Uzdevumi.lv Krievijas analogs. «Skolotāji un skolēni arī sūta atsauksmes un ieteikumus, kā mācību materiālus uzlabot, kā tajos pietrūkst,» L. Baltiņa stāsta. «Daudziem skolotājiem ir uzkrāti kolosāli materiāli, bet ne katram pietiek uzņēmības izdot savu grāmatu. GenExis ir brīnišķīga elektroniskā metodikas un mācību grāmata, uzdevumu krājums, darba burtnīca, pārbaudes darbs - viss vienā.»
L. Baltiņa par GenExis nejauši uzzinājusi no sižeta TV Panorāmā un nospriedusi: «Maniem skolēniem to vajag.» Tagad viņa saviem audzēkņiem mājasdarbus nosūta elektroniski, turklāt var to izdarīt jebkurā diennakts laikā, un katrs skolēns saņem savu uzdevuma variantu - tātad nevar nošpikot vai starpbrīdī pirms stundas aši norakstīt no klasesbiedra. Lielākais pluss GenExis izmantošanā, pēc L. Baltiņas domām, ir tūlītējais novērtējums - skolēns uzreiz pēc uzdevuma atbildes ievadīšanas uzzina, vai ir risinājis pareizi. Viņš redz pareizo atbildi un, meklējot savu kļūdu, atbilžu soļos iepazīstas ar pareizo risinājuma gaitu. «Dīvaini būtu gaidīt kāda skolēna lūgumu, lai no grāmatas uzdod mājasdarbu vēlreiz. Turpretim e-mājasdarbus skolēni bieži vien caur portāla pastu lūdz skolotājam atkārtot, jo viņi paši ir sapratuši savu kļūdu un vēlas to izlabot,» stāsta L. Baltiņa. Šādi mājasdarbus var pildīt arī skolēni, kas slimības vai cita iemesla dēļ nav bijuši stundā. Savukārt skolotājs ietaupa laiku, ko iepriekš tērēja mājasdarbu labošanai un pēc tam analizēšanai klasē. Tāpat GenExis vērtēšanas sistēma ir saslēgta ar E-klasi - automātiski ievada skolēna vērtējumu klases žurnālā un uzkrāj statistiku par katra skolēna progresu. L. Baltiņa GenExis iespējas izmanto arī skolēnu individuālajām konsultācijām un sagatavošanai pirms eksāmeniem. «Saviem 12. klases skolēniem konsultāciju materiālus nosūtu elektroniski atbilstoši katra vajadzībām,» viņa teic.
Mācību materiālus GenExis sistēmā veido arī L. Baltiņas kolēģi mūzikā, bioloģijā un angļu valodā, tāpat Ropažu vidusskolas pedagogi iesaistās arī citās ar jauniem, interaktīviem mācību materiāliem saistītās aktivitātēs. «To, ka mācību procesā jāizmanto netradicionālas metodes, noteikti atbalsta lielākā daļa skolotāju. Tikai grūti ir krasi mainīt mācīšanas stilu un gados izstrādātu metodiku,» saka L. Baltiņa.