Laika ziņas
Šodien
Migla
Ceturtdiena, 26. decembris
Megija, Dainuvīte, Gija

Positivus rīkotāji sašutuši

«Spied ieteikt draugiem un laimē biļeti uz Positivus!» - ar šādu mārketinga triku šopavasar saskārušies ļoti daudzi Latvijas sociālo tīklu lietotāji. Sistēma, kad, pievienojoties kāda uzņēmuma sekotājiem Twitter, Draugiem.lv vai Facebook, mūzikas mīļotājs var tikt pie bezmaksas biļetes uz pasākumu, nav nekas jauns.

Tomēr, kā izrādās, liela daļa akciju, kurās tiek izlozētas biļetes uz Positivus, notiek nelegāli, festivāla organizatoriem par zīmola izmantošanu ne santīma nesamaksājot. Nelegālo izložu skaits šobrīd jau mērāms desmitos, turklāt tādas rīkot atļāvušies ne tikai «kaktu kantori», bet pat viena no Latvijas lielākajām bankām un kāds no vadošajiem telekomunikāciju uzņēmumiem, Dienai atzina festivālu rīkojošās aģentūras Positivus Music līdzīpašnieks Andis Zusts.

Viņš norādīja, ka tiesības izmantot festivāla zīmolu savās reklāmas aktivitātēs tiek piešķirtas festivāla sponsoriem, līdz ar to uzņēmumi, kas biļetes izmanto kā balvas akcijās, to nesaskaņojot ar festivāla organizatoriem, pārkāpj likumu. «Skaidrs, ka visvieglākais veids, kā audzēt sekotāju skaitu sociālajos tīklos, ir izkarināt «burkānu», un Positivus biļete kā burkāns firmai ir salīdzinoši lēts. Virkne uzņēmumu, ar mums to nesaskaņojot, vienkārši nopērk biļeti, uz kuras turklāt rakstīts, ka publiska izplatīšana ir iespējama tikai saskaņojot ar organizatoru, un izliek to izlozē. Tie varbūt nav tiešie zaudējumi, bet tā ir kaitnieciska rīcība, jo rada negūtu peļņu. Ja visi uzņēmumi, kas tā rīkojas, būtu mūsu oficiālie sponsori, iespējams, mēs varētu atvest uz Latviju daudz skaļākas grupas. Un šogad tas ir tiešām «epidēmiskā» līmenī,» viņš skaidro.

Latvijas reklāmas asociācijas ētikas padomes loceklis Varis Lāzo Dienai savukārt atzina, ka gadījumā, ja šādas nesaskaņotas akcijas notikušas, tas tiešām ir reklāmas ētikas un - atkarībā no tā, cik stingri savu zīmolu aizsargā Positivus organizatori - iespējams, arī juridiskas dabas pārkāpums. V. Lāzo gan piebilda, ka viņa personīgā pieredze liecina, ka 99% gadījumu šādu akciju rīkošana tomēr tiek saskaņota ar balvas ražotāju. «Tas ir tikai loģiski, kaut vai tāpēc, ka tad apmaiņā pret to, ka balvas zīmols tiek popularizēts, pašu balvu var no tās ražotāja saņemt par lētāku cenu. Turklāt nesaskaņojot, var sanākt arī juridiskas dabas problēmas,» viņš norāda.

A. Zusts gan Dienai atteicās nosaukt konkrētus uzņēmumus, kuri šādi rīkojušies, jo visi, kam par to aizrādīts, esot pārkāpumus novērsuši. Tomēr viņš uzsver, ka šādu akciju šogad bijušas pat vairāki desmiti, un tās rīkojuši gan minerālūdens izplatītāji, gan ātro patēriņa kredītu sniedzēji, gan kāds mobilo sakaru operators, gan viena no lielākajām Latvijas bankām. Ņemot vērā, ka starp Positivus ģenerālsponsoriem ir gan mobilo sakaru operators Tele2, gan banka Nordea, saprotams, ka oficiālo sponsoru tiešo konkurentu rīcība viņus nav iepriecinājusi.

«Mēs nevēlamies nevienu kārt pie kauna staba, nosaucot konkrētus zīmolus, pagaidām mūsu mērķis ir pievērst uzmanību šai problēmai, jo sajūta ir kā cīnoties ar lavīnu. Varētu teikt, ka pēdējos mēnešos esam vairāk nodarbojušies ar savu tiesību aizstāvību, nekā ar festivāla organizēšanu. Turklāt, nedaudz papētot situāciju sociālajos tīklos, var redzēt, ka tā nav tikai mūsu problēma, bet no tā cieš visi Latvijas koncertorganizētāji un latviešu grupas. Sociālo tīklu nozīme nākotnē tikai pieaugs, tādēļ nākamgad esam gatavi ieņemt daudz stingrāku pozīciju,» viņš piebilda.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli









Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?