«Mēs katru savu darbinieku nodrošinām ar elektrisko divriteni, un kolēģi to labprāt izmanto kā ērtu un praktisku ikdienas transporta līdzekli. Arī pats pagājušajā gadā darba gaitās nobraucu apmēram 2000 km. Tas varbūt nav īpaši daudz, bet, piemēram, ar auto tāds pats attālums izmaksātu ap 700 eiro, kā vietā mana elektriskā velosipēda izmaksas par elektrību bija tikai pāris eiro,» lepni atzīst Neils.
Lai motivētu darbiniekus ikdienā pārvietoties ar velosipēdu, Neila uzņēmumā plānots nodrošināt ģērbtuves, velosipēdu novietnes, kā arī organizēt kolektīva iekšējo sacensību par visvairāk nobrauktajiem kilometriem. «Tomēr nevienam nekas netiek uzspiests,» atzīst Neils, «ja cilvēki negribēs, tad atradīs veidu, kā nebraukt.»
Uzņēmējs uzskata, ka Latvijā jau pavisam drīz simtiem uzņēmumu ieviesīs dienesta divriteņus, jo tas ir izdevīgi gan darba devējam, gan darbiniekam. Pārvietojoties ar velosipēdu, nav jāmaksā par stāvvietām, tādējādi gada laikā var ietaupīt līdz pat 1000 eiro. Ar visu veidu divriteņiem pilsētā pārvietoties ir ātrāk nekā ar automašīnām, jo nav jākavē laiks sastrēgumos - ar velosipēdu var braukt pa taisnāko ceļu, arī cauri parkiem. Kustīgs cilvēks ir arī veselāks un dzīvespriecīgāks, tādējādi viņš ir gan labāks uzņēmējs, gan darbinieks.
Neils Kalniņš mudina parēķināt, cik daudz līdzekļu un laika katrs no mums ikdienā velti iztērē, stāvot sastrēgumos, apmeklējot trenažieru zāles vai minot pedāļus tikai treniņa nolūkā, ja tā vietā varētu rīkoties racionāli un sportiskās aktivitātes apvienot ar pārvietošanos darba vajadzībās vai ceļā uz darbu un atpakaļ.
Dienesta velosipēdus saviem darbiniekiem Latvijā ieviesuši jau vairāki uzņēmumi, to skaitā Latvijas pasts, Lattelecom, Nordea banka. Citviet pasaulē privāto un darbavietas divriteņu izmantošana ar katru gadu kļūst aizvien populārāka. Bike to work kustība tiek aktīvi komunicēta arī sociālajos tīklos.
*ar divriteni uz darbu