Sākoties siltajai sezonai, divriteni par pārvietošanās līdzekli pilsētā izvēlas arvien vairāk rīdzinieku, kuriem par sēdēšanu uz tā algu nemaksā. Maijā veikts pētījums rāda, ka pēc divkārša velosipēdistu skaita pieauguma pirms gada šogad Vanšu tiltu dienas laikā šķērsojošo velobraucēju atkal kļuvis vairāk - par 10%.
Viņi stāsta, ka ar katru gadu autovadītāju attieksme kļūst laipnāka, taču joprojām no vēlamā atpaliek veloinfrastruktūra.
Brauc cauru ziemu
«Tā ir tāda ļoti laba pilsētas sajūta. Pazīstu katru skrambiņu asfaltā, cikos kurš sētnieks sāk strādāt, kurš tīra ietvi, kurš - ne. Ja vēlos varu izmest kādu lielāku līkumu pa pilsētu, nav nekādu psiholoģisku barjeru,» stāsta arhitekte Zaiga, kura ar velosipēdu brauc kopš 1997. gada un droši apgalvo, ka nevienu dienu nav izlaidusi, arī ziemā ne: «Tie ir cilvēku aizspriedumi - auksts un slidens, bet tas ir tikai pareiza apģērba un riepu izvēles jautājums.»
Nokļūšanai uz savu biroju Berga Bazārā viņa velosipēdu sāka izmantot, tiklīdz pārcēlās uz dzīvi Ķīpsalā. Tā bijusi racionāla izvēle - kājām šis ceļš būtu ejams 40 minūtes, bet, braucot ar sabiedrisko transportu, vispirms jātiek līdz pieturai, tad vēl jārēķinās ar sastrēgumu uz Vanšu tilta, turklāt pie darba tas nepieved.
Z. Gaile uzskata, ka Rīgas mērogs velosipēdiem ir ļoti piemērots, to gan viņa nevar teikt par infrastruktūru. Viņa jau sen ir arī publiski uzstājusies par to, ka jāveido veloceliņi un ne tikai maģistrālie, bet arī īsāki, kas ļautu ērti pārvietoties pa pilsētas centru.
Sev viņa ir radījusi maršrutu, kas pēc iespējas ved cauri parkiem, lai netraucētu gājējus, bet pārvietošanās pa Krišjāņa Barona, Tērbatas un Brīvības ielu viņai sagādā problēmas. Uz braucamās daļas Z. Gaile vispār nerādās, to var tikai «lieli drosminieki». «Esmu redzējusi daudz nelaimes gadījumu, kad sabrauc velosipēdistu. Jau šajā pavasarī vairāki ir cietuši,» viņa stāsta.
Taču attieksme pret velobraucējiem pilsētā sāk mainīties, tā kļuvusi draudzīgāka un veselīgāka. Arhitektei piekrīt O. Stoļarovs- Zariņš, atzīmējot, ka pēdējos gados cilvēki krustu šķērsu izbraukājuši Eiropas valstis un redz divriteņu priekšrocības.
Topā - pilsētas divriteņi
Velosipēdu lietošanas tendenču mērījumi, ko Velo informācijas centrs, Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrība un Veloriga.lv veica maija mēnesī uz Vanšu tilta, parāda, ka tiltu šķērsojošo velosipēdistu skaits turpina pieaugt. Uzskaite tika veikta aizpagājušās darba nedēļas vidū trīs stundas dienā - no rīta, pusdienas laikā un pēcpusdienā. Virzienā uz centru tiltu pārbrauca 400 velobraucēji.
Šosezon saglabājas arī cita pērn novērota tendence - palielinās braucēju īpatsvars, kas lieto nevis iepriekšējos gados populāros apvidus, bet gan pilsētas velosipēdus ar stāvāku, ielu satiksmē ērtāku sēdēšanas pozīciju, bagāžnieku, priekšējo grozu, dubļusargiem, apgaismes elementiem.