Dažus plānots slēgt pavisam, bet vienlaikus pieteikti arī divi jauni maršruti un reisu skaita palielinājums dažos rentablākajos maršrutos. Lēmums par iesniegto izmaiņu apstiprināšanu licencēšanas komisijas sēdē tiks pieņemts šodien un pozitīva lēmuma gadījumā stāsies spēkā desmit dienu laikā. Rīgas satiksmes preses sekretārs Viktors Zaķis apstiprināja, ka visas RMS iesniegtās izmaiņas ar Rīgas satiksmi ir saskaņotas.
Nevar piespiest
Komercpārvadājumu licencēšanas komisijas priekšsēdētājs Vadims Faļkovs (SC) rēķina, ka kopš brīža, kad RMS piedalījās konkursā par pakalpojuma sniegšanu, reisu skaits darbdienās samazinājies par aptuveni 20%. Tomēr jāatzīst, ka pilsētā kursējošo jauno mikroautobusu skaits būtiski nesaruks - darbdienās par vienu (148 līdzšinējo 149 vietā), brīvdienās - par 15 vienībām. Būs maršruti, kuros reisu samazinājums ir būtisks, bet būs tādi, kuros reisus jūtami liks klāt. «Mēs nevaram piespiest braukt tur, kur uzņēmumam tas nav izdevīgi,» uzskata V. Faļkovs. Viņš arī atturējās prognozēt, vai iesniegtais priekšlikums varētu tikt atbalstīts pilnībā, daļēji vai noraidīts, jo tas esot komisijas koleģiāls lēmums.
Reisu skaita samazinājums lielākoties varētu būt agros rītos un vēlos vakaros, Dienai norādīja RMS plānošanas daļas vadītājs Andrians Boldans. Dažviet, kur mikroautobusi kursē pustukši, tikšot palielināts braukšanas intervāls, samazinot izmaksas. Starp maršrutiem, kurus paredzēts likvidēt, minēts 220., kas kursē starp Pļavniekiem un Upesgrīvas ielu, arī 233.A maršruts un 277. maršruts Dārziņi-Ķīpsala-Imanta, kas pagājušajā gadā tika izveidots 276. maršruta vietā, vispirms pārvirzot to pa Salu, pēc tam pa Vanšu tiltu. Reisu skaita samazināšana gaida arī tādus maršrutus, kas pirms to pārņemšanas RMS pārziņā nekādā ziņā netika uzskatīti par nerentabliem, piemēram, 216. maršruts no centra uz Ķengaragu. Vairākos maršrutos mikroautobusi nekursēs brīvdienās vai tikai svētdienās. Plānoto izmaiņu saraksts ir visai garš. Nevar teikt, ka visur visu tikai samazinās, piemēram, pavasarī plānots atvērt darbdienu maršrutu Jugla-Ziepniekkalns.
Būs arī vasaras saraksts
Jauns maršruts ieplānots no Centrālās stacijas uz lidostu, turklāt ar samērā lielu kustības intensitāti - 122 reisiem dienā. V. Zaķis skaidro, ka līdz šim no lidostas uz centru nevarēja atbraukt ar mikroautobusu, tagad šāda iespēja būs, turklāt 22. maršruta autobusi bieži esot visai pilni, un mikroautobusi šo maršrutu varētu atslogot. A. Boldans skaidro, ka jaunais maršruts izveidots ne tikai lidostas dēļ, bet arī tāpēc, ka 236. maršruta mikroautobusiem ir grūti tikt galā ar pasažieru plūsmu no Spices, arī Ulmaņa gatves malās ir daudz uzņēmumu, kuru darbinieki jauno maršrutu varētu izmantot.
Izmaiņas, kas tagad iesniegtas licencēšanas komisijai, nav pēdējās - RMS plāno dažos maršrutos ieviest vasaras sarakstu. Piemēram, Vecāķu un Bolderājas virzienā plūsma varētu pieaugt, dažos citos maršrutos samazināties.
RMS pakāpeniski pārņēma Rīgas mikroautobusu tīklu pēc uzvaras Rīgas satiksmes rīkotajā konkursā. Diena jau rakstīja, ka RMS sākumā nespēja nodrošināt paredzēto reisu skaitu nepiegādāto jauno mikroautobusu dēļ. Konkursā neuzvarējušās firmas sāka joprojām strīdīgi vērtētos neregulāros pārvadājumus. Pēc neoficiālām ziņām, Rīgā paralēli RMS kursē ap 50-70 neregulāro mikroautobusu, kuros pie vadītāja biļete maksā 70 centu, savukārt RMS, pērkot biļeti pie vadītāja, prasa vienu eiro, lai stimulētu e-talonu iegādi. Vaicāts par to, kā pasažieri pieraduši pie e-talonu ieviešanas mikroautobusos, RMS pārstāvis apgalvoja, ka apmēram pusē maršrutu no rītiem skaidras naudas norēķini esot zem 10%.