Tie ieinteresēti tikt pie viegli pārdodamas preces bez liekas piepūles un nepievēršot apkārtējo uzmanību. Attiecīgi - viņi nenēsā līdzi dārgu aprīkojumu kvalitatīvu saslēgu pievarēšanai. Zog to, kas pa rokai. Aplūkosim biežākās kļūdas, kuru dēļ velosipēdi kļūst par vieglu ieguvumu zagļiem.
Atstāj nepieslēgtu
Tipiska kļūda - pie avīžu kioskiem, veikaliņiem, īpaši, ja vecāks divritenis, atstāt to nepieslēgtu. Īpašnieks vadās pēc pieļāvuma - kas nu tādu zags, es tik uz mirkli, tūlīt būšu atpakaļ. Taču nepieslēgta divriteņa nozagšana zaglim neprasa itin nekādas pūles - uzsēžas un aizbrauc. Ķer nu vēju! Pārdos ieguvumu kaut par piecīti, bet bijušajam īpašniekam vecā vietā būs jāpērk cits, un tās jau būs lielākas izmaksas pat par labu slēdzeni.
Pieslēdz ar vislētāko
Tikpat bīstami, kā atstāt nepieslēgtu, ir lietot vislētākās slēdzenes. Pārsvarā gadījumu tās pārkniebt var ar vislētākajām knaiblēm, un tas prasa vien pāris sekundes. Pat ja velosipēds novietots labi pārskatāmā vietā pie lielveikala, zādzību var nepamanīt pat apsargs.
Pieslēdz tikai ratu
Attēlā redzamas sekas, ja divritenis pieslēgts tikai pie rata. Zaglim vajag vien kādas 10 sekundes, lai nozagtu visu pārējo, kas parasti ir krietni vērtīgāks. Diemžēl daudzviet Latvijā lietotās zemā tipa velonovietnes, ko tautā sauc par šķīvju žāvētājiem, divriteņu īpašniekus tieši provocē pieslēgt šādā visriskantākajā veidā.
Pieslēdz nomaļā vietā
Divriteni var saslēgt arī ar dārgu slēdzeni, bet tā tik un tā nepasargās no braucamā nozagšanas, ja tas atradīsies tumšā, nepārskatāmā vietā, kur zaglis netraucēti var darboties stundām ilgi. Piemēram, atstāts pa nakti daudzdzīvokļu nama pagrabā, šķūnītī, arī kāpņu telpā. Pat ja naktī kāds dzirdēs dīvainus trokšņus, diez vai ies skatīties, kas notiek, - sava dzīvība un veselība katram svarīgāka.
Kā izsargāties?
Pirmkārt, atstājot divriteni dienas laikā pie mācību vai darbavietas, kafejnīcas vai veikala, tā rāmi noteikti vajag ar kārtīgu (par slēdzeņu iegādi konsultējieties specializētajos veloveikalos) slēdzeni pieslēgt pie augstā tipa statīva, apgaismes staba, ielu malu metāla barjerām vai tamlīdzīgām stabilām konstrukcijām. Svarīgi, lai šādi pieslēgts velosipēds atrastos iespējami pārskatāmā vietā, un vēlams tikai diennakts gaišajā laikā.
Otrkārt, naktīs divriteni noteikti vajag glabāt labi slēdzamās iekštelpās, kas nav pieejamas zagļiem.
Treškārt, divritenis noteikti būtu jāreģistrē CSDD veloreģistrā. Un pēc reģistrēšanas noteikti vajag uz divriteņa labi pamanāmā vietā uzlīmēt attiecīgo uzlīmi - tā būs laba zīme zaglim, ka šo nav vērts ņemt, jo reģistrētu divriteni pārdot ir daudz riskantāk. Ja, neskatoties uz veiktajiem drošības pasākumiem, tas tomēr nonāks zagļu rokās, policijai, pieķerot zagļus, uzreiz būs skaidrs, kam pieder attiecīgais braucamais, un tas nozīmē, ka jums būs cerības to atgūt.
CSDD reģistrs palīdz arī izsargāties no zagtu divriteņu iegādes - ja kāds piedāvā lētu lietotu braucamo, prātīgi būtu pārliecināties, vai tas nav iekļauts zagto reģistrā (divriteņa numurs ir viegli atrodams rāmja lejas daļā pie pedāļiem).
Un vēl viens praktisks padoms tiem, kas izlēmuši divriteni lietot kā ikdienas transporta līdzekli uz darbu vai mācību vietu, - izvēlieties šai vajadzībai pēc iespējas necilāka izskata braucamo. Skaistais, dārgais lai paliek brīvdienu izklaides braucieniem, ikdienā daudz drošāk būs braukt ar otru - vienkāršu pilsētas «darba zirgu», kura galvenais uzdevums ātri un lēti jūs pārvietot no punkta A uz B un kas mazāk kritīs acīs svešas mantas tīkotājiem. Protams, arī tāds ir jāpieslēdz droši, liktenis nav lieki jāizaicina.