Visbīstamākais brīdis izmēģinājuma lidojuma laikā ir tieši atgriešanās Zemes atmosfērā, kad berze palēnina lidojumu un stipri sakarsē lidaparāta ārējo korpusu. 2003. gadā šatls Columbia, atgriežoties atmosfērā, sadalījās, nogalinot septiņus astronautus.
Ar IXV paredzēts mēģināt atrast pareizo leņķi, tam atgriežoties atmosfērā, jo pārāk ass leņķis nozīmētu kuģa sadegšanu. Savukārt pārāk lēzenā trajektorijā tas nespētu iekļūt atmosfērā tā, lai nosēstos paredzētajā vietā.
IXV ir aprīkots ar vairāk nekā 300 sensoriem, ieskaitot infrasarkanās kameras. Tam ir inovatīva forma, kas, pēc radītāju domām, apvieno izturību ar manevrēšanas spēju.
Tam nav šatlu uzbūvē ierasto spārnu, kuri padara kosmosa kuģi smagu un grūtāk aizsargātu pret frikciju, ieejot atmosfērā.
Četri manevrēšanas dzinēji un stūrēšanai izmantojami atloki stabilizēs lidojumu, keramiskie termālās aizsardzības paneļi pasargās lidaparātu no sakaršanas līdz pat 1700 grādiem pēc Celsija - karstuma, kurā kūst metāls.
Paredzams, ka IXV atdalīsies no nesējraķetes 320 km augstumā, tad uzlidos līdz 450 km un sāks nolaišanos, vairākkārt pārsniedzot skaņas ātrumu.