«Mākslas objekts Lielā vāze ir viens veselums, kas sadalīts divās daļās - lielākā no tām atradīsies pie Gaismas pils, bet otra Rīgas pilsētvidē tiks uzstādīta 2015. gadā. Jebkurš varēs domās tās savienot kopā, piepildot ar savu saturu,» akcentē mākslinieks Ojārs Pētersons. Piemēram, mecenātu Borisu Teterevu Lielās vāzes burtu keramika rosināja aicināt pārus nākt un salikt savās domās no Vāzes burtiem sava mīļotā vai mīļotās vārdu. Viņš aicināja arī jaunlaulātos kāzu dienā šeit nolikt ziedus, solot šādam pārim ilgu un saticīgu mūžu. Ojāra Pētersona mākslas darbu iedvesmojis Garlība Helviga Merķeļa darbs Vidzemes senatne, teksts, kas «drīzāk dēvējams par XVIII gadsimta laikmetīgo mākslu, nevis vēstures liecību par tā laika latviešiem». Mākslas darbs Lielā vāze ir viens no godalgotajiem projektiem fonda rīkotajā konkursā Rīga smaida 2013. gada pavasarī. Mākslas darbus LNB ārtelpā izvērtēja LNB mākslas ekspertu komisija, taču galavārdu teica arhitekts Gunārs Birkerts.
Latvijas Nacionālās bibliotēkas direktors Andris Vilks Lielās vāzes atklāšanas ceremonijā 10. novembrī uzsvēra, ka visā pasaulē tā ir pašsaprotama tendence laikmetīgajās bibliotēkās akcentēt bibliotēku saikni ar mākslu, izstādot dažādus mākslas darbus gan bibliotēku iekštelpās, gan novietojot pie ēkām laikmetīgās mākslas vides objektus. A. Vilks atgādināja arī faktu, ka O. Pētersons 2002. gadā Venēcijas biennāles 8. starptautiskajā arhitektūras izstādē veidoja Latvijas ekspozīciju Gaismas pils, «tāpēc Pētersona darbs ir spēcīgā kontekstā ar pašu Latvijas Nacionālo bibliotēku». «Pētersons neaizraujas ar mazajām anekdotēm vai dziļi privātām neirozēm,» teica projekta kuratore Helēna Demakova, vēršot uzmanību, ka divdaļīgā Lielā vāze nav lieliskā mākslinieka mirkļa kaprīze, bet rokraksta iezīme. Lai atceramies kaut vai 2014. gadā Vācijā, Ekernferdē, atklāto skulptūru Tilts pāri jūrai. Oranžās skulptūras otra daļa atrodas topošā Latvijas Laikmetīgās mākslas muzeja mākslas darbu krātuvē un vēl gaida iznācienu pilsētvidē.