T. Plešs. Salīdzinājumam viņš min, ka Bauskas novadā 2011. gadā atklātais gājēju tilts, kas savieno Mežotni un Rundāli, izmaksājis 46,5 tūkstošus latu jeb tik, cik Rīgas dome atvēl vien vienas margu daļas nokrāsošanai.
Pēc RDSD pasūtījuma Vanšu tilta margas Daugavas lejteces pusē, kas ved uz Ķīpsalas krastā ierīkoto atpūtas vietu, tika nokrāsotas šā gada maijā. Diena novēroja, ka uz tām visā garumā parādījusies rūsa. A. T. Plešs uzskata, ka krāsošanas darbu kvalitāte neatbilst to cenai: «Daudzviet var manīt, ka pirms krāsošanas virsma nav tikusi attīrīta, atsevišķos posmos zem krāsas samanāmas pat pērnā rudens lapas. Arī rūsa notīrīta nekvalitatīvi,» izpētījis jaunais speciālists. Viņš norāda, ka pirms margu krāsošanas virsma būtu jāapstrādā ar smilšu strūklu un jānogruntē. «Maijā redzēju strādniekus, izmantojam smilšu strūklu, taču viņi rupji pārkāpa darba drošības prasības. Izmantojot šo materiālu, jānorobežo teritorija, lai kvarca putekļi nenonāktu dabā vai saskarē ar cilvēkiem, jo tie satur brīvo silīcija dioksīdu, kas var izraisīt nāvējošu slimību - silikozi. Taču nekāda veida aizsardzība netika nodrošināta, radot apdraudējumu garāmgājējiem.» Jaunietis piebilst, ka pēc darbu veikšanas no margām notīrītās rūsas putekļi bijuši izkaisīti pa visu tiltu - tas liecinot, ka strādnieki tos nesavāca atbilstoši prasībām.
Minētos darbus veica SIA Rīgas tilti, kas 2010. gadā uzvarējusi RDSD iepirkumā par tiltu, tuneļu un krastmalu uzturēšanu. Līgums ar šo uzņēmumu toreiz noslēgts uz četriem gadiem un katrai darbu pozīcijai noteikta fiksēta maksa. Piemēram, līgumcena par tilta margu kvadrātmetra nokrāsošanu ir 36,94 lati. RDSD direktora pienākumu izpildītājs Krišjānis Peters, uzzinot par studenta pētījuma rezultātiem, bijis pārsteigts: «Tā kā pats aprēķinus neesmu redzējis, nevaru tos komentēt, bet domāju, ka speciālisti mūs informētu, ja margu nomaiņa būtu izdevīgāka.» Viņš gan atzīst, ka, paļaujoties uz 2010. gadā noslēgtā līguma cenu samērīgumu, RDSD amatpersonas šādu izvērtējumu nav pasūtījušas. «Slikti, ja darbi patiešām veikti nekvalitatīvi un neievērojot drošības prasības, - tas nozīmē, ka savus pienākumus nav pildījis ne vien uzņēmējs, bet arī būvuzraugs,» norāda K. Peters, solot, ka uzdos departamenta pārstāvjiem novērtēt nesen krāsoto margu stāvokli.
RDSD Transporta būvju uzturēšanas nodaļas vadītāja vietnieks Andris Binde Dienai norāda, ka maijā tilta drošības barjeru krāsošanas brīdī uz mirkli bijis klāt un tobrīd darbi veikti atbilstoši kvalitātes prasībām: «Nevaram izstāvēt klāt katram pakalpojumu sniedzējam, tāpēc, ja iedzīvotāji pamana pārkāpumus vai nepilnības, par to vajadzētu mūs informēt.» A. Binde atklāj, ka Vanšu tilts nav rekonstruēts kopš tā atklāšanas 1981. gadā un tikpat senas ir arī margas, kas atsevišķās vietās esot tik bojātas, ka var zaudēt savu noturību. «Tilta kapitālais remonts plānots 2017. - 2018. gadā, un tad varētu tikt nomainītas arī margas. Domāju, ka cinkotas Vanšu tiltam piestāvētu, turklāt tās ilgi kalpo un neprasa lielus ieguldījumus uzturēšanā,» nākotnes ieceres ieskicē A. Binde. Līdz tam laikam gan pašreizējo margu krāsošanu vajadzētu veikt vēlreiz, un, iespējams, darbus veiks cits uzņēmējs, jo līgumam ar SIA Rīgas tilti nākamgad beigsies termiņš. Šis uzņēmums Rīgas domei sniedz dažādus pakalpojumus. Pēdējā uzvara iepirkumu konkursā par K. Ulmaņa gatves satiksmes pārvada renovācijas darbu autoruzraudzību tam nodrošinājusi 10 tūkstošu latu. SIA Rīgas tilti 2012. gadu noslēdzis ar 39,261 latu peļņu, un uzņēmuma pārstāvji pavasarī izteikušies, ka plāno ievērojami palielināt apgrozījumu, arī turpmāk aktīvi piedaloties publisko iepirkumu konkursos un tajā pašā laikā strādājot pie savu ražošanas izmaksu analīzes.