Formula 1 komandām pirmie testi ir atklāsmes brīdis - gandrīz gadu ilgais darbs pie jaunā modeļa ir ieguvis formu, iemiesojies matērijā un gatavs kustībai. Lai gan pirmos jauno mašīnu tehniskos parametrus, rādītājus un īpašības ir iespējams iegūt jau aerodinamiskajā tunelī un sarežģītās datora simulācijās, tieši testi trasē dod reālu priekšstatu par formulu, un nereti jau pirmajos testos komanda vai pilots nojauš - mūsu rīcībā ir uzvarēt spējīga formula. Tā tas bija 2009. gada pirmajos testos Heresā, kad Batonam pietika ar septiņiem apļiem, lai saprastu - Brawn GP titulu varētu zaudēt tikai savas muļķības dēļ. Tomēr pēdējos pāris gados tehniskie noteikumi ir tik stabili, ka brīnumi vairs nenotiek.
«Es strādāju Formula 1 jau 24 gadus, taču arī man pirmie jaunā modeļa testi uzdzen zosādu un cerību pilnu satraukumu,» Heresā izteicās McLaren boss Mārtins Vitmāršs. Heresas testos kārtējo reizi pārsteidza brīžiem paranoiskā komandu tieksme slēpt, maskēt un nerādīt savus lolojumus. Tiklīdz formula atgriežas boksos, mehāniķi svarīgākās detaļas apklāj ar palagiem, īpašiem vairogiem vai fotogrāfu tēmēšanas ceļā stājas paši, veidojot dzīvo mūri. Red Bull boksu celiņā izveidoja augstu aizslietņu sētu, aiz kuras noslēpties formulai, bet fotogrāfus, kas knipsēja no augšas, aicināja uz personīgām pārrunām.
Ņemot vērā pirmo nopietno Lūisa Hamiltona parādīšanos Mercedes sastāvā, Heresā vienībai ir pievērsta īpaša masu mediju uzmanība. Pirmajās divās dienās tehniskās problēmas (kļūmes elektrības sistēmā un balstiekārtā) neļāva Rosbergam un Hamiltonam veikt vairāk par 25 apļiem abiem kopā. Nav brīnums, ka Hamiltonam bija norūpējies vaigs, un brits atzina, ka lielākā atšķirība starp McLaren un Mercedes esot piespiedējspēka ziņā - jaunajā komandā būs daudz jāstrādā, lai šo deficītu novērstu.
F1 nevar atrast konservatīvāka stila vienību par Ferrari, kura vēlas kontrolēt pilnīgi visu. Preses konferences Ferrari boksos ir kārtības un punktualitātes paraugs - žurnālistiem tiek pārbaudīti akreditācijas papīri (citās komandas tas nav vajadzīgs), sēdvietas tiek iedalītas stingri pēc hierarhijas (itāļi priekšā, tālāk briti, un fotogrāfi aizmugurē), un jautājumiem katrā valodā atvēlētas ne vairāk kā piecas minūtes. Taču lielas saturiskās jēgas no Felipes Masas preses konferencēm nav - brazīlietis angliski runā manāmi negribīgi, skopi un par izredzēm jaunajā sezonā izsakās ļoti piesardzīgi. Viņu var saprast - pērn solīja daudz, bet tas viss beidzās gandrīz ar katastrofu.
Visbeidzot galvenais jautājums - kura komanda pēc Heresas ir jāuzskata par favorītu? Šajā ziņā gan konkurentu, gan tehnisko ekspertu vidū valda neredzēta vienprātība - izteikta favorīta nav, un vismaz piecas komandas cīnītos par uzvaru, ja sacīkstes notiktu jau Heresā.