Latvijas Jaunais teātra institūts sadarbībā ar Valsts kultūrkapitāla fondu un Gētes institūtu Latvijā starptautisku festivālu programmu veidotājus, ārvalstu teātru direktorus, teātra zinātniekus un kritiķus aicina noskatīties valsts un neatkarīgo teātru izrāžu izlasi, kas, pēc rīkotāju domām, «atspoguļo laikmetīgās skatuves mākslas attīstības tendences Latvijā un ietver potenciālu uzrunāt ārzemju auditoriju».
Programmā, kas veidota sadarbībā ar teātriem, iekļauti pagājušās sezonas iestudējumi Latvijas Nacionālajā teātrī, Jaunajā Rīgas teātrī, Dailes teātrī, Dirty Deal Teatro un Ģertrūdes ielas teātrī.
Šīgada Latvijas izrāžu skates jauninājums ir izdevums angļu valodā Specificially Latvian, kura redakcionālais saturs uzticēts jaunajai teātra zinātnieku un kritiķu paaudzei. LJTI direktore Gundega Laiviņa uzsver, ka nosaukums Specifiski latviskais ir jāuztver arī ironiski. Protams, viss XXI gadsimta laikmetīgais teātris virzās prom no šaurām «tikai nacionāletniski uztveramām» parādībām. «Tomēr, veidojot izdevumu, nācās secināt, ka visi raksti mums rotē ap to latviešu būšanu,» nosaukuma izvēli paskaidro direktore. «Iespējams, ka nākamie izdevumi būs pilnīgi citādi. Tas nenozīmē, ka ir jāraksta tikai par Alvi Hermani un jaunajiem režisoriem. Bet šobrīd mums likās, ka tas ir spēcīgākais Latvijas teātrī,» skaidro Gundega Laiviņa. Speciālizdevuma ievadā LJTI viņa analizē, kā procesi Latvijas teātrī mainījušies kopš pirmās skates 2003. gadā. Izaugusi jauna, spilgta režisoru paaudze, kas spējuši pastumt malā savu individuālo ģenialitāti un izveidot kopīgus neatkarīgos teātrus. Uz labo, radoši auglīgo, pusi mainījusies arī līdzšinējā valsts teātru ignorance vai augstprātība pret alternatīvajām spēles telpām.
Viens no izdevuma intriģējošākajiem materiāliem ir septiņu režisoru vecumā no 26 līdz 36 gadiem diskusija. Pie sarunu galda tikušies Jurijs Djakonovs, Andrejs Jarovojs, Mārtiņš Eihe, Kārlis Krūmiņš, Vladislavs Nastavševs, Elmārs Seņkovs un Valters Sīlis. Sarunu vadīja žurnālists un topošais režisors Dmitrijs Petrenko.