Diena jau rakstīja par līdzīgu situāciju šajā novadā: Skrīveru Pārtikas kombināts, kurš pēc vairāku gadu klusēšanas atsācis darbību ar konfektes Gotiņa ražošanu, iebilst uzņēmuma Skrīveru saldumi centieniem reģistrēt Patentu valdē (PV) preču zīmi Skrīveru Gotiņa. Turpinot tēmu, Diena skaidro, vai šāda zīmolu sakritība kaitē vai palīdz uzņēmējdarbībai?
L. Sotniece teic, ka tik tuva produktu nosaukumu līdzība tomēr kaitē uzņēmējdarbībai, jo, lai gan abi ražojot pēc būtības vienu produktu - saldējumu, un arīdzan Īstais mājas saldējums esot gards, tomēr katram uzņēmumam ir savi pavāri un savas metodes, kā pagatavot «savu saldējumu».
«Nosaukums Mājas saldējums norāda, ka produkta ražošana ir roku darbs un tas nozīmē izlolotas garšas. Nav patīkami, ka manu produktu jauc ar citu ražojumu,» stāsta L. Sotniece un piebilst, ka «vislabākā reklāma uzņēmumam ir pašu cilvēku atzinība un novērtējums: «Man garšoja!» Bet, ja atsauksmes nav labas, tad ieguvēju nav, jo cilvēki nepievērš uzmanību niansēm uz preču zīmes, ja tās ir tik līdzīgas». Lai aizsargātu savu preču zīmi - Skrīveru mājas saldējums, L. Sotniece to reģistrējusi PV.
Kāpēc savam ražojumam izvēlēties vārdu, kas ir tuvs jau esošajam zīmolam, no Īsta Skrīveru mājas saldējuma īpašnieka Aigara Bušmeistara Dienai neizdevās uzzināt.
Patentu valdē savukārt skaidro, ja ilgāk pastāvošajam uzņēmumam šķiet, ka līdzība jau reģistrētajai preču zīmei ir pārlieku tuva un tamdēļ patērētājs tiek maldināts par to, kurš ir kura ražotāja produkts, tad var teikt, ka «starp uzņēmējiem ir konflikts», un risinājumu var meklēt arī tiesā.