Kā uzsver autori, jebkurš labās prakses piemērs nav pārņemams, pirms tam to nepielāgojot vietējiem apstākļiem. Vienlaikus izdevuma temati atklāj pasākumu kopumus, kas ir savstarpēji saistīti un nevar tikt īstenoti atsevišķi. Jo, lai mainītu riteņbraukšanas apstākļus pilsētās, jauna infrastruktūra nevar iztikt bez atbilstošiem pakalpojumiem, kā arī informācijas vai komunikācijas. Tikpat svarīgi ir apzināties, ka visas minētās pieejas un piemēri nav vienlīdz piemēroti visām mobile2020 partnerpilsētām.
Dokumenta izstrādes procesā tika iesaistīts arī viens no Latvijas Riteņbraucēju apvienības biedriem Mihails Simvulidi. «Man bija uzticēts rediģēt tulkojumu. Dokumentā piemēroju atbilstošu nozares terminoloģiju, kā arī kopā ar Rīgas velo darba grupas pārstāvi Nauri Lārmani papildinājām tekstu ar Latvijā specifisku, mērķauditorijai noderīgu informāciju. Manuprāt, rokasgrāmata ir pirmais dokuments latviešu valodā, kurā ietverta visa veida informācija par velo transporta attīstības veicināšanu,» stāsta Mihails.
Centrāleiropā un Austrumeiropā riteņbraukšanu joprojām uzskata galvenokārt par brīvā laika pavadīšanas veidu, nevis piemērotu ikdienas pārvietošanās līdzekli. Īstenojot projektu mobile2020, tā iniciatori vēlas mainīt vienpadsmit Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu maza un vidēja izmēra pilsētu pieeju plānošanas procesam, mācoties no Vācijas, Nīderlandes, Itālijas, Zviedrijas un citu valstu labās prakses piemēriem. Mērķis ir palielināt riteņbraucēju skaitu, padarot velosipēdu par nozīmīgu ikdienas pārvietošanās līdzekli.
Rokasgrāmata izdota ar Eiropas Savienības finanšu programmas Inteliģenta enerģija Eiropai atbalstu. Rokasgrāmatas teksts latviešu valodā pieejams velovortālā Veloriga.lv (Divritenis.lv) sadaļā «Velo dokumenti».