BETT izstāde ir vieta, kur kompānijas demonstrē savus jaunākos risinājumus izglītības jomā. Izstādes norises laikā Londona pārvēršas par izglītības Meku, kurā informācijas tehnoloģiju (IT) nozares uzņēmumi piedāvā dažādus vērtīgus pasākumus un pieredzes apmaiņas iespējas. Priecē, ka arī Latvijas progresīvākie IT uzņēmumi rod iespēju smelties pieredzi un labo praksi no saviem kolēģiem citās valstīs. Microsoft Latvija partneris Datorzinību centrs (DZC) apmeklē šo izstādi katru gadu, lai novērtētu, kā paveiktais un nākotnē plānotais saskan ar kopējo virzību tehnoloģiju jomā.
Šogad paralēli vērienīgai prezentācijai un darbnīcām BETT izstādē Microsoft akcentēja personificēta mācību modeļa ieviešanu skolās, izmantojot planšetdatorus, kā arī XXI gadsimta prasmju un kompetenču iekļaušanu mācību vielas apguvē. Arī DZC valdes priekšsēdētājs Andris Ķikāns pēc BETT apmeklējuma atzina, ka šogad lielāks uzsvars likts uz Nākotnes klases vīziju - kā, lietojot planšetdatorus un citas ierīces, panākt aktīvu skolotāja un skolēnu kopdarbību, iespējas dinamiski mainīt nodarbības gaitu un sniegt tūlītēju atgriezenisko saiti.
Par Londonas apmeklējuma lielāko ieguvumu skolotāji un izglītības nozares profesionāļi atzina iespēju klātienē iepazīties ar vienu no inovatīvajām skolām, kurā tiek īstenota bērncentrēta izglītības pieeja, izmantojot modernās tehnoloģijas. Microsoft organizētajā pieredzes apmaiņas vizītē Tvikenemas akadēmijā skolotāji no visas pasaules iepazinās ar mācību procesu organizēšanu jaunizveidotā vidē un jauna veida mācību metožu izmantošanu, kas nodrošinātu katra bērna zināšanu un prasmju izaugsmi. Jāpiebilst, ka skolā mācās 800 bērnu, kas ikdienā runā vairāk nekā 40 valodās, nāk no dažādiem sociālajiem slāņiem un ar ļoti atšķirīgu sagatavotības līmeni. Nolūkā optimizēt resursus skolotāji no vairākām apkārtnes skolām apvienojušies, lai kopīgiem spēkiem veidotu digitālo mācību saturu. Šajā skolā katram skolēnam tiek nodrošināts individuāls mācību plāns un vērtēšana, ņemot vērā viņa spējas, vajadzības un individuālās iezīmes. Tāpat skolas vadība sapratusi, ka planšetdatori skolās nav ekskluzīva ārišķība, bet gan XXI gadsimta prasībām atbilstoša mācību modeļa diktēta nepieciešamība, lai nodrošinātu personificētu pieeju katra skolēna mācību mērķu sasniegšanai. Planšetdators netiek uztverts tikai kā smago grāmatu un darba burtnīcu aizvietotājs, bet kā darbarīks, kuru iespējams izmantot gan informācijas atrašanai un datu analīzei, gan arī rakstu darbu radīšanai un video prezentāciju veidošanai. Tvikenemas akadēmijas direktors uzsver, ka pēc planšetdatoru ieviešanas būtiski uzlabojās skolēnu ieinteresētība, akadēmiskie sasniegumi, kā arī samazinājās to skolēnu skaits, kas neapmeklē vai kavē stundas.
Tuvākajā laikā arī vairākās Latvijas skolās plānots parādīt, kā jēgpilni izmantot planšetdatorus mācību procesā dažādās skolēnu vecuma grupās un kādā veidā celt skolotāju IT prasmes.
*Microsoft Latvia Izglītības programmas vadītāja